Obchodní podmínky společnosti OBO BETTERMANN s. r. o.
I. Úvodní ustanovení
1) Tyto obchodní podmínky (dále také „VOP“) vydává společnost OBO BETTERMANN s.r.o., se sídlem Říčany, Modletice 81, PSČ 251 01, IČO: 60487003, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou C 27136 (dále jen „Prodávající“ nebo „OBO BETTERMANN s.r.o.“), jako obchodní společnost prodávající zboží v souladu se svým předmětem podnikání, a to v oblasti elektroinstalačního materiálu.
2) Kupující - je takový subjekt, který je podnikatelem a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti. Podnikatelem je přitom ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
3) Zboží – předmětem koupě na základě kupní smlouvy je zboží uvedené v kupní smlouvě. Rozhodující jsou údaje o zboží včetně kupní ceny v okamžiku uzavření kupní smlouvy.
4) Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího na straně druhé (dále jen „Kupující“) při prodeji zboží. Smlouva uzavřená v rámci prodeje zboží mezi Prodávajícím a Kupujícím dále i jen „Smlouva“.
5) Znění obchodních podmínek je zveřejněno na oficiální internetové stránce Prodávajícího www.obo.cz.
II. Smlouva
Smlouva je podle povahy sjednaného plnění buď smlouvou kupní nebo smlouvou nepojmenovanou, příp. smlouvou smíšenou, vždy uzavíranou v režimu zák. č. 89/2012 Sb. v platném znění (Občanského zákoníku)
III. Místo dodání a převzetí zboží
Zboží je vyzvedáváno z centrálního skladu Prodávajícího Kupujícím osobně nebo prostřednictvím dopravce Kupujícího, pokud není domluveno jinak. Centrální sklad zboží je v sídle společnosti OBO BETTERMANN s.r.o., Modletice 81. K řádnému splnění Smlouvy ze strany Prodávajícího dochází okamžikem předání a převzetí zboží Kupujícím nebo jeho dopravcem. Vlastnické právo k dodanému zboží přejde na Kupujícího převzetím zboží. Bezhotovostní platby jsou považovány za splněné teprve připsáním částky na účet Prodávajícího s řádnou identifikací platby tak, aby bylo možné platbu správně identifikovat.
IV. Cena
1) Cena za zboží je stanovena ve výši dle ceníku Prodávajícího aktuálně platného v době objednávky zboží, příp. dle ceny dohodnuté mezi stranami (dále jen „Kupní cena“).
2) V případě prodlení Kupujícího s úhradou Kupní ceny, bude Kupující povinen uhradit Prodávajícímu smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
V. Práva z odpovědnosti za vady a záruky za jakost
1) Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení zboží přechází na Kupujícího odevzdáním zboží Kupujícímu.
2) Prodávající se zavazuje, že zboží bude po dobu 24 (dvaceti čtyř) měsíců (dále jen „Záruční doba“) způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruční doba počíná běžet dnem předání a převzetí zboží Kupujícím podle dodacího listu.
3) Pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady je Kupující povinen oznámit Prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 7 (sedmi) dnů poté, co vadu zjistil nebo při dostatečné péči zjistit mohl, a to buď písemně (poštou, kurýrem), faxem, e-mailem, k rukám společnosti OBO BETTERMANN s.r.o., Modletice 81.
VI. Reklamace
1) Obsahem sdělení o reklamaci musí být: • označení Kupujícího; • název a objednávkové číslo reklamovaného zboží; • množství vadného/chybějícího zboží; • popis vady nebo způsobu, kterým se vada projevuje; • uvedení osoby oprávněné jednat v této věci za Kupujícího; • datum převzetí reklamovaného zboží a číslo příslušného zboží; • u písemné reklamace datum a podpis Kupujícího.
2) Reklamaci, kterou Prodávající uzná jako oprávněnou, vyřídí v nejbližším možném termínu, nejpozději do 30 pracovních dnů od řádného uplatnění reklamace. Prodávající neuzná reklamaci, která nebyla Kupujícím uplatněna včas.
3) Prodávající není odpovědný za následující vady zboží:
a) vady obalu zboží, které nebyly uplatněny při předání a převzetí zboží;
b) vady způsobené mechanickým poškozením zboží ze strany Kupujícího nebo třetí osobou;
c) nečistoty zboží nebo jeho obalu, zapříčiněné Kupujícím nebo třetí osobou;
d) vady vzniklé chybnou manipulací, skladováním nebo montáží u Kupujícího.
VII. Důvěrné informace
1) Při jednání o uzavření vzájemné Smlouvy, jakož i v rámci plnění Smlouvy si mohou smluvní strany úmyslně či opomenutím vzájemně poskytnout informace, které budou obchodním tajemstvím poskytující strany nebo budou považovány poskytující stranou za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace“).
2) Závazek mlčenlivosti dle tohoto článku trvá i po ukončení Smlouvy do doby, než budou příslušné Důvěrné informace zveřejněny poskytující stranou.
VIII. Další a závěrečná ujednání
1) Každá ze stran má povinnost bez prodlení informovat druhou stranu o všech skutečnostech neuvedených ve Smlouvě, které mohou mít vliv na plnění závazků ze Smlouvy. Kupující na sebe bere nebezpečí změny okolností.
2) Prodávající považuje veškeré osobní údaje poskytnuté Kupujícími v souvislosti se Smlouvou za přísně důvěrné a prohlašuje, že s nimi jako správce osobních údajů vždy nakládá a zpracovává je v souladu s dotčenými právními předpisy, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, (dále jen „osobní údaje“). Osobní údaje Kupujícího – podnikající fyzické osoby jako subjektu údajů a/nebo případně zaměstnanců Kupujícího budou zpracovávat výhradně k tomu pověření zaměstnanci Prodávajícího, a to v elektronické podobě. Osobní údaje Kupujícího jako subjektu údajů budou zpracovávány pro účel a na základě právního důvodu plnění smlouvy a smluvních povinností správce (Prodávajícího) a dále pak i pro marketingové účely Prodávajícího v rámci tzv. přímého marketingu na základě právního důvodu oprávněných zájmů správce. Kupujícímu mohou být jako zákazníkovi elektronicky zasílána obchodní sdělení ve smyslu a za podmínek ustanovení § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a to s tím, že Kupující má kdykoliv možnost odmítnout souhlas s takovým využitím svého elektronického kontaktu (e-mailové adresy), pokud původně toto využití neodmítl. Osobní údaje nebudou poskytovány třetím osobám. Kupující jako subjekt údajů má právo přístupu k vlastním osobním údajům zpracovávaným Prodávajícím a právo na jejich opravu, pokud jsou nepřesné. Kupující jako subjekt údajů má rovněž právo Prodávajícího jako správce požádat o vysvětlení ke zpracování osobních údajů a jejich změn a případně i vznést námitku proti zpracování . Vedle toho se může Kupující v tomto směru případně obrátit i na dozorový úřad, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
3) Smlouva je uzavírána podle právního řádu České republiky, v režimu zák. č. 89/2012 Sb. v platném znění (Občanský zákoník). Veškeré záležitosti, které nejsou výslovně upravené v těchto VOP, se budou řídit příslušnými právními předpisy České republiky.
4) V případě odchylných písemných ujednání v dokumentech tvořících Smlouvu platí před těmito obchodními podmínkami přednostně ujednání zvláštních podmínek uvedených ve Smlouvě.
5) Veškeré změny a doplňky Smlouvy, která byla mezi stranami sjednána písemně, musí být učiněny také v písemné formě a musí být podepsány oprávněnými osobami Prodávajícího a Kupujícího.
Modletice, 1.2.2025
OBO BETTERMANN s.r.